podczas zajęć rytmiki dzieci uczą się poprzez zabawę, wykonują różnego typu ćwiczenia ruchowo-muzyczne, rytmiczne, podstawowe ćwiczenia zaczerpnięte z nauki emisji głosu, grają na instrumentach, śpiewają piosenki przy akompaniamencie instrumentu klawiszowego oraz uczą się prostych tańców integracyjnych.

Zajęcia z rytmiki:

– kształtują słuch i poczucie rytmu,

– uwrażliwiają na kontrasty dynamiczne muzyki, czas trwania dźwięku,

– oswajają z podstawowymi zagadnieniami i terminami muzycznymi,

– pomagają w rozwoju psychomotoryki dziecka,

– stwarzają możliwość nauki nowych zabaw, piosenek oraz prostych tańców;

– umożliwiają poznanie instrumentów, z którymi dziecko nie ma kontaktu na co dzień;

– uwrażliwiają dziecko na muzykę w szerszym zakresie, jak i na jej poszczególne elementy;

– rozwijają zainteresowania związane z czynnym muzykowaniem: grą na instrumentach, śpiewem, a także słuchaniem muzyki i zdobywaniem wiedzy muzycznej w późniejszym okresie życia;

– poszerzają wiedzę muzyką, a także ogólną (poznajemy nowe słowa pojawiające się w piosenkach, itp.);

– inspirują do dalszej nauki muzyki, jak chociażby gry czy śpiewu;

– często są pierwszym bodźcem do ujawniania się zdolności muzycznych i artystycznych u dzieci.