
podczas zajęć rytmiki dzieci uczą się poprzez zabawę, wykonują różnego typu ćwiczenia ruchowo-muzyczne, rytmiczne, podstawowe ćwiczenia zaczerpnięte z nauki emisji głosu, grają na instrumentach, śpiewają piosenki przy akompaniamencie instrumentu klawiszowego oraz uczą się prostych tańców integracyjnych.
Zajęcia z rytmiki:
– kształtują słuch i poczucie rytmu,
– uwrażliwiają na kontrasty dynamiczne muzyki, czas trwania dźwięku,
– oswajają z podstawowymi zagadnieniami i terminami muzycznymi,
– pomagają w rozwoju psychomotoryki dziecka,
– stwarzają możliwość nauki nowych zabaw, piosenek oraz prostych tańców;
– umożliwiają poznanie instrumentów, z którymi dziecko nie ma kontaktu na co dzień;
– uwrażliwiają dziecko na muzykę w szerszym zakresie, jak i na jej poszczególne elementy;
– rozwijają zainteresowania związane z czynnym muzykowaniem: grą na instrumentach, śpiewem, a także słuchaniem muzyki i zdobywaniem wiedzy muzycznej w późniejszym okresie życia;
– poszerzają wiedzę muzyką, a także ogólną (poznajemy nowe słowa pojawiające się w piosenkach, itp.);
– inspirują do dalszej nauki muzyki, jak chociażby gry czy śpiewu;
– często są pierwszym bodźcem do ujawniania się zdolności muzycznych i artystycznych u dzieci.